top of page

A tengervíz 5 csodálatos hatása

Tengernél nyaralni, vagy a közelében tölteni pár napot, igazán különleges élmény. Főleg nekünk, akik leginkább a hazai tavak mellé jutunk el, ha vízpartra indulunk. A vágy szinte mindenkiben ott van, hogy eljusson a tengerhez, mert a végtelen víz, a homokos, de akár a köves tengerpart is nagyon vonzó és tele van ígérettel. Tehát egész évben a tengerpartos háttérképet bámuljuk és imádjuk azokat a filmeket, amikben mezítláb romantikáznak a fehér homokban és minden évben eldöntjük, hogy idén a tengernél nyaralunk. Aztán vagy összejön, vagy nem. De vajon miért van ránk ilyen egyértelműen varázslatos hatással a hullámzó sós víz és mit tud még, amire nem is gondolnánk? Jöjjön 5 csodálatos hatás, ami után már pakoljuk is a bőröndünket. Újra.

Már Hippokratész is indult a beach-re

A thalassoterápia fogalma a görög „thalassa” (tenger) és „therapeia” (gondozás) szavakból származik. Tehát szó szerint lefordítva: „Tenger általi gyógykezelés”. Ugyanis már az ókori görögök is tudták, hogy a sós víz milyen jó hatással van a mozgásszervi panaszokra és Hippokratész írásaiban is szerepel, hogy reuma és isiász esetén érdemes megmerítkezni a habokban. Jóval később, 1865-ben egy francia orvos fedezte fel újra a terápia fontosságát és kezdte népszerűsíteni a gyógymódot, ami a testi problémák mellett a bőrre és a lélekre is pozitív hatással van. A thalassoterápiát ma már wellness központokban kínálják a vendégeknek, ahol a tengervizes fürdő mellett már találhatunk algapakolást, sópakolást és iszapos fürdőt is.

Erősebb immunrendszer és jobb keringés

Ha megnézzük, mi mindenre jó, akkor látjuk: a tengerparti nyaralást az orvosnak kéne felírni mindenki számára, legalább évente egyszer, két hétre. Pihenés és kikapcsolódás közben gyógyulni és erősödni is szeretnél? Irány a víz! A tengervízben ugyanis olyan ásványi sók, vitaminokat és nyomelemek találhatóak, amik antibakteriális hatásuknak köszönhetően erősítik a szervezetünket és még ellenállóbbá teszik az immunrendszerünket. A víznél töltött napoktól így nem csoda, hogy egyre jobb lesz a közérzetünk.

Ráadásul ha nem csak üldögélünk, hanem úszunk is a tengerben, akkor a mozgás és a víz a vérkeringésére is pozitív hatással lesz. Az ásványi sóknak köszönhetően csökken a stressz szint és megszabadulunk egy csomó felhalmozódott méreganyagtól is.

Sóhajtozzunk nagyokat!

Állni a végtelen víz partján és gyönyörködni benne, ennek a gondolatától is nagyokat sóhajtunk. Milyen jó is lenne! A parton meg aztán pláne, a tengeri levegő ugyanis híresen jó hatással van a légzésünkre és az ezzel kapcsolatos gondokra. A szénanátha, a pollenallergia, de az allergiás asztma is javul egy pár tengernél töltött naptól. A sós levegő olyan, mint egy szuperhős: elpusztítja az allergéneket, rendbehozza a orr nyálkahártyáját és csillapítja is a gyulladását. Asztmások, allergiások, irány a tenger!

Puha és egészséges bőr

Mindegy, hogy víz vagy hegy, a nyaraláson mindenki megszépül. Végre eleget alszunk, nincs a reggeli kapkodás, eszünk rendesen és nem öl az állandó stressz sem. De ha a tenger mellett nyaralunk, a sós víz és levegő áldásos hatásai is szemmel láthatóak lesznek rajtunk. A tengervízben található ásványi sók, mint a magnézium, a kalcium vagy a kálium ugyanis jó hatással vannak egyes bőrproblémákra. A víz segít legyőzni a fertőzéseket, így elpusztítja azokat a baktériumokat is, amik a pattanásokért felelősek. Az ekcémákban szenvedőknek pedig különösen hatásos lehet a tengervíz. Arra viszont figyeljünk, hogy a sós víz szárít, így szabályozza is a faggyútermelést, de száraz bőr esetén érdemes fürdés után alaposan hidratálni is.

A víz jótékony hatása mellett ne feledkezzünk meg a tengerparton a megfelelő fényvédelemről sem, hogy végül ne a napégés, hanem csak a szép bőr legyen a nyaralásunk emléke.

Testi egészség és lelki béke

Az eddig felsorolt pozitív hatások pedig a lelkünkre, az idegeinkre is hatnak. Könnyebben elengedjük a stresszt, mélyebben alszunk, kipihentebben ébredünk és így sokkal könnyebben megbirkózunk a lelkünk problémáival is. A tenger hullámzása és állandó morajlása is jó hatással van az idegeinkre, így ha csak tehetjük, üljünk ki a partra és élvezzük az víz csodáját anélkül, hogy a hétközpi gondokon gondolkodnánk. Arra úgyis ott lesz még a következő tengerparti nyaralásig letöltendő rengeteg hét.

Ha újra visszatérnél, vigyázz rá!

Az utóbbi években egyre nagyobb hangsúlyt kapott a Föld vizeinek egyre romló állapota. Nem elég ezeket a híreket elolvasni, de nekünk is tennünk kell azért, hogy ezek a tengerek és óceánok, amiknek ennyit köszönhetünk, ne menjenek tönkre az állandó környezetszennyezéstől.

Nem csak a nyaralás alatt, de otthon is törekedjünk a minél kevesebb hulladék termelésére és ha lehet, kerüljük az egyszeri csomagolást, a PET palackos üdítők, vizek vásárlását és ha beülünk egy étterembe és van rá lehetőség, rendeljünk inkább szűrt vizet. Ehhez nyújt megoldást a vendéglátóipar, munkahelyek és fitness termek számára a Floewater. És mindig legyen kéznél a kulacsunk is, amit bárhová magunkkal vihetünk és újratölthetünk, ezzel is kímélve a környezetünket és biztosítva, hogy jövő nyáron is várjon ránk a tenger, ami csodás hatásaival feltölt minket egy újabb évre."